Friday, August 12, 2011

Tazkirah dari ustazah Ain...wakaka :P


May the peace, mercy and blessings of Allah be with you
Annyeong haseyo


Salam jumaat semua~! :) Today is friday so aku nak bagi tazkirah sikit hari ini. *mood=ustazah :D


Bestnya kalau jadi comel macam ni :P

You guys pernah couple? Mostly lah kan ramai je yg bercouple. Aku memang tak pernah lah. Aku mana main couple2 ni, kawin terus lah! Baru lah thrill! HAHAHA.

Kawin dulu, then u can say i will never let u go blahblah....

Pernah tengok perangai orang yg bercouple?? Aku selalu perhatikan couple zaman sekarang ni macam terlalu loving doving sgt lah. Selalunya mereka akan berpegangan tangan time jalan2, then yg paling aku tak boleh tahan dorang berpeluk-peluk dikhalayak ramai. Seriously dude, tak rasa segan ke? MasyaAllah, berdosa kot. Aku yg melihatnya segan tahap gaban. Aku faham lah dorang tengah hangat membara2 bercinta. But, belum kahwin tak payah lah nak menggatal sgt kan, bukan muhrim kot.

Abang! Comel nya abang!

Unless dorang tuh married couple, maybe I would say "Alololo, cuweetnyewww". If dah kahwin memang tak kisah lah nak buat apa pon, semuanya dah halalan toyiban kot! Nak buat apa pon boley~ haha!

Bak kata lecturer aku, haram memegang or menyentuh boipren or gegelpren kita tuh dan ianya lebih teruk dari memegang ba alif ba ya =BABI. Atleast, kalau pegang babi, kita boleh samak or bersuci tapi kalu pegang boipren or gegelpren?? tak kan nak terjun kat lumpur menyamakkan diri masing2 kot. haha

Correction: Pegang babi = Tak haram, tapi kena samak
Pegang BF/GF= Haram, tak boleh samak daaaa
(orang selalu salah anggap pegang babi tuh haram, sebenarnya pegang tak haram. Yg haramnya bila kita makan, ok :)


Sayang! Jom kita pergi samakkan diri kat lumpur belakang rumah. Geng kerbau berkubang dah tunggu kita nihh.

So, lu fikir lah sendiri. Mak tak bantah isu couple ni nyah, cuma batas pergaulan perlu diambil serious. Aku hanya berda'wah untuk memberi peringatan kepada kawan-kawan aku diluar sana. Semua yg baca entri aku ini semuanya kawan aku :) Apa yg aku dapat buat hanya berdoa agar Allah buka pintu hati couple2 di dunia ini supaya mereka dapat mengingati batas pergaulan antara lelaki dan perempuan.

Alhamdullilah
Hari ini dapat jadi ustazah sebentar :P
Salam

No comments: