Wednesday, August 10, 2011

Apabila mak bertanya pasal boipren kat aku -.-"

May the peace, mercy and blessings of Allah be with you
Annyeong haseyo

Semalam aku tengah duduk2 syok berborak dgn mak aku, tetiba mak aku tanya macam ni:


Mak: Along tak teringin ke nak ada boipren ke teman lelaki ke?? Tak teringin ke?
Aku: (terkedu seketika) Err.. err.. entah. Along nak tunggu Lee Minho masuk minang dulu. HAHAHA!! (gelak sambil blah dari tempat duduk)
Mak: Tangan di dada mata ke atas~ ceh


Terus aku blah dari situ gara2 tak mahu disoal lebih2 oleh mak aku. Hobi mak aku mmg dia suka soal siasat anak2 dia, nak menjiwai watak CSI and FBI lah tuh.aish.. Kaum ibu zaman skrg mmg mudah terpengaruh dgn drama2 kat TV yea? hikhik:P


Ouh Minho oppa~ saranghae :P

Actually, jauh dilubuk hati aku ni, tipu lah kan kalau aku cakap aku tak nak. Malas nak couple2 lah kawin2 lah tapi kalau Lee Minho datang minang confirm aku terima, siap tarik dia pergi jumpa tok kadi.wakaka :D


Perempuan mana yang tak nak dikasihi, disayangi dan dimanjai oleh seorang lelaki. Fine! so euwww euwww ayat aku tadi. But, betul lah pe aku cakapkan. Tak kan lah korang nak jadi ANDALUSIA a.k.a anak dara lanjut usia? :0 OMG! Tak sanggup! 


Where is my Mr. Right? :3

Tapi, percayalah jodoh tuh sentiasa ada dan akan datang bila tiba masa nya. Biarlah masa menentukan segalanya. Let it comes naturally lah babe! Although jodoh tuh sentiasa ada, kita kena lah cari jugak. Tapi janganlah terlalu obses mencari jodoh sebab tak nak lah nampak macam desperate sgt. Lagipun kita masih muda. Masih banyak benda yang kita perlu belajar agar kita dapat menghargai nilai kehidupan. Kita juga harus memperbaiki diri kita agar menjadi insan yang lebih matang pada masa akan datang. Ceh, falsafah nya ayat aku. haha



Aku percaya bahawa perempuan yang baik akan bersama dgn lelaki yang baik. So, kita kena lah rajin berdoa kepada Allah yg Maha Esa supaya dapat jodoh yg baik. Biar lambat asalkan kita dapat Mr. Right ;) 


Yep! I will not date Mr. Wrong

Ehemehem tazkirah sikit.hihi. Menurut hadis sahih riwayat Ibnu Hibban, terdapat empat perkara yang memberi kebahagiaan kepada manusia:

1> Isteri yg solehah
2> Rumah yg selesa
3> Kenderaan yg baik
4> Jiran tetangga yg baik

So, sampai disini sahaja tazkirah saya. Renung-renungkan dan selamat beramal. Jangan renung sampai terkeluar biji mata sudeeeh.. haha

Aku nak jadi isteri solehah :3
Salam

No comments: