Saturday, May 28, 2011

Part 1:Life in CFS IIUM NILAI *woot woot

May the peace, mercy and blessings of Allah be with you
Annyeong haseyo

Entry kali ni pasal CFS IIUM Nilai
Hidup aku dekat Nilai selama 2semester *macam tak percaya aku dah habis foundation :')
Sumpah aku sayang Nilai! Meh sayang ketat2~ awwww (geli3 :P)
Actually, Nilai ni mana lah ada apa-apa, sebab AKU lah Nilai ni menarik.. HAHA *poyo*
First2, kiteorg kena Taaruf Week/Orentation week in CFS IIUM PJ selama 1week
*we are the torchbearers for the ummah~ lagu taaruf (semangat doe nyanyi)


Geng di PJ:
Kiri-Along, Kanan-Zainab

Kiri-Syakirah, Kanan-Syeda

Iklan nasi goreng by Qistina Amer

Yepp! aq nmpak gelap.. ceeettt btoi

Then, kiteorg dipindahkan ke Nilai after orentation
First time aku jejak Nilai, I said OOHHMAKGUARDDDD!! it's gonna be my nightmare! OHHNOOO!
sarcastic nya aku, anyway aku tak ada lah sampai macam tuh
Aku just 'terpegun' melihat bangunan CFS IIUM NILAI yang sangat indah.. Indah di mata aku lar *ehem ehem
After that, kiteorg check in dorm 
DORM OK!!! one DORM about 16-18person
Aku dah lah tak pernah duk hostel, masuk2 Nilai je kena duk dorm..pfftt
Wa anti budak hostel doe tapi tu dulu la.. HAHA
Btw, aku dapat blok A *wink wink
Actually, aku satisfied juga dapat dorm A-2-3 sebab bilik air dalam dorm
Tak macam PJ, 1 bilik 4org tp bilik air kat luar 
sebelum Subuh kau dah kena beratur.. aduh leceh

First sem, aku jadi budak baik
Pergi kelas tepat pada masa nya, lepas balik kelas terus aku balik dorm, tak merayau mana2 pon, pukul 11 or 12 aku dah tidur
Lepas solat Subuh aku tak tidur, aku pergi siap2 nak pergi kelas
semua terbongkang tidur lagi, aku je sorang tak tidur
Mak aku cakap lepas Subuh jangan tidur, rezeki tak masuk
Baiknya aku, baik kan kan kan kan??? HAHA


Mula2 aku tersangat lah tidak suka duduk dorm, macam berpuak-puak tau
Every week aku balik rumah, tak kisah lah kena berdiri dalam train ke,duduk sampai cramp bontot ke
Janji aku balik rumah! haha.. nasib baik rumah dekat jer
Ok, aku mengaku memang aku manja time tuh.. haha


Tapi, dah lama2 mesti lah kiteorg rapat kn..
Biasa lah tuh, org cakap "tak kenal maka tak cinta" :P
Finally,budak2 A-2-3 rapat...


Wa cakap lu puasa kat Nilai best doe! Yang best nya bila buka puasa ramai2 dalam dorm.. Pergh! syok giler..
Lagi2 time tuh aku bawak motor aku pergi Nilai, memang aku memanjang merempit pergi bazar kat Taman Semarak
Best!!!!


In NILAI, we got FREEDOM ! :D

Part 2: kenakalan ku terselah..hehe


No comments: